Nezařazené

Šéfa Audi konečne zatkli po kauze emisií


Šéf vo väzbe
Šéf koncernu Audi, pán Rupert Stadler, bol jedným z dvadsiatky ľudí, ktorých vyšetrovali počas troch rokov od prevalenia kauzy emisií a navyše strávil aj niekoľko dní vo väzení Augsburg – Gablingen. Dôvodom boli obavy prokurátora z ovplyvňovania svedkov alebo iných prečinov. Po tomto dočasne odstúpil aj zo svojich pozícií v koncerne, hoci sa špekulovalo, prečo aj po prevalení kauzy v nich zotrvával aj naďalej. Jeho miesto prevzal šéf predaja Bram Schot.

auta

Až 15 rokov
Rupert Stadler bol na čele Audi od roku 2007 a v hlavnej rade sedí od roku 2010. V roku 2017 mu nepochopiteľne zmluvu predĺžili až do roku 2022. A to je hlavným dôvodom pochybností pozorovateľov o správnosti šéfa koncernu zotrvať na svojej doterajšej pozícii aj po prevalení škandálu s emisiami nafty, ktorý sa vynoril na svetlo sveta už v roku 2015. V prípade, že ho uznajú vinným, hrozí mu trest väzenia v rozpätí od šiestich mesiacov do desiatich rokov, po právnom posúdení s viacerými trestnými činmi by to mohlo byť až 15 rokov.

výrobní linka

Nelegálnysoftvér
VW urobil vyhlásenie, v ktorom v minulom roku spolu s americkými prokurátormi odsúhlasili vyrovnanie. Práve inžinieri spoločnosti Audi boli prví, ktorí navrhli takzvané „porážkové zariadenie“, čo je vlastne softvér, ktorý autá priviedol do špeciálneho testovacieho režimu a tým im umožnil odobriť prísne emisné testy v USA a to aj napriek reálne vysokej úrovni znečistenia, ktoré automobily pri jazde po cestách vytvárajú. Po nejakom čase vyšlo najavo, že zariadenie bolo namontované v miliónoch automobilov na celom svete.

autoservis

Výmena postov
Spoločnosťou Audi bol neskôr navrhnutý a zostrojený motor s objemom troch litrov, ktorý využívajú mnohé značky skupiny Wolkswagen. Po nejakom čase sa však zistilo, že využívajú nezákonný softvér. Počet predaných áut s naftovým motorom a nelegálnym softvérom v Európe a v USA odhadujú asi na 210 000. Následne po prevalení týchto prešľapov spoločnosť prehodnotila pozície vo vedení a o svoje miesto prišiel výkonný riaditeľ skupiny VW Martin Winterkorn, po ňom sa svojich pozícii vzdalo aj mnoho vedúcich inžinierov a manažérov. Minulý rok prišla spoločnosť s návrhom inštalovať nový softvér pre motory na zníženie emisií asi do 850 000 áut a neskôr to bolo ďalších 60 000 vozidiel.