1. 800 miliónov aktívnych používateľov, z ktorých 500 miliónov sleduje Instagram každý deň
Využívanie Instagramu sa rýchlo zvyšuje. Jeho užívateľské čísla sa za posledné dva roky zdvojnásobili a sú viac ako päťkrát vyššie ako pred štyrmi rokmi.
Instagram bol spustený v roku 2010. Vo februári 2013 dosiahol 100 miliónov aktívnych používateľov – počet, ktorý ľudia v tom čase považovali za vynikajúci. V marci 2014 dosiahol Instagram 200 miliónov používateľov. Koncom decembra 2014 to bolo už 300 miliónov používateľov, v septembri 2015 400 miliónov, 500 miliónov v júni 2016, 600 miliónov v decembri 2016, 700 miliónov v apríli 2017 a 800 miliónov v septembri 2017.
Zatiaľ čo ide o relatívne nízky počet používateľov v porovnaní s 2 miliardami používateľov Facebooku, je to viac ako dvojnásobok používateľov Twitter.
Z 800 miliónov používateľov Instagramu je 500 miliónov denných užívateľov. Tieto štatistiky ukazujú obrovskú zmenu, ktorá nastala v roku 2017. V januári 2017 to bolo len 150 miliónov denných používateľov, v apríli stúpol počet na 200 miliónov a v septembri až na 500 miliónov.
2. Instagram používa 70,7% spoločností
Toto je ďalšia štatistika, ktorá poukazuje na to, ako rýchlo sa využíva Instagram. V roku 2013 11,5% amerických spoločností použilo Instagram na marketing. To sa zvýšilo na 18,4% v roku 2014, 32,3% v roku 2015 a 48,8% v roku 2016. V roku 2017 táto štatistika vyskočila na 70,7%. V súčasnosti existuje 8 miliónov profilov v kategórii Instagram Business.
3. Celebritou s najvyššou účasťou na Instagrame je Selena Gomez
Samozrejme, že Selena Gomez je veľká osobnosť a akákoľvek značka, ktorá s ňou chce spolupracovať, musí platiť vysoké čiastky. Podľa HopperHQ získala Selena v priemere 550 000 dolárov za každý sponzorovaný príspevok.
Huda Kattan je top v rebríčku "bežných" influencerov. S 21,7 miliónmi followerov na jej účte Instagram ju možno považovať za jednu z najúspešnejších influencerov. Hoci 18 000 dolárov, ktoré dostane za príspevok, je značne pod úrovňou cien celebrít, bude stále mimo rozpočtu pre mnohé firmy, ktoré chcú pracovať s influencermi.
Je bežné, že celebrity získavajú šesťmiestne sumy za každý sponzorovaný post, ktorý urobia. Podľa HopperHQ najlepšie na sponzorovaných príspevkoch zarábajú tieto celebrity:
- Selena Gomez – 550 000 dolárov za príspevok
- Kim Kardashian – 500 000 dolárov za príspevok
- Cristiano Ronaldo – 400 000 dolárov za príspevok
- Kylie Jenner – 400 000 dolárov za príspevok
- Kendall Jenner – 370 000 dolárov za príspevok